fbpx

054-4794444

שלומית דוידוב- מטפלת באמנות

 מטפלת באמנות

הגעתי ללימודי טיפול באמצעות אמנות כתהליך טבעי לאחר שנים של עיסוק באמנות .(צורפת ובעלת חנות לתכשיטים. מפסלת בעיסת נייר ) וגננת לילדים בגילאי 3-5.

עבורי המגע הראשוני עם חומרי יצירה שונים (בין אם הם חומרים יקרים ונוקשים או חומרים רטובים עיסתיים) היווה דרך לחוות את היכולות וגם את התסכולים שבי ללא מילים. 

החיבור שלי עם ילדים ומבוגרים הוא בלתי אמצעי. המטרה שלי במפגש כמטפלת באמנות היא לאפשר לילדים או למבוגרים לחוש מרחב בטוח ומוגן בו הם יכולים לבטא חלקים נחבאים/לא מודעים בתוכם.

השאיפה היא שבזמן היצירה האדם יהיה מרוכז ושקוע בה. לעיתים אין צורך בתיווך מילולי,חווית היצירה בפני עצמה עשויה להעצים ולעודד הקלה רגשית. לעיתים האינטרוספקציה המשותפת בעקבות היצירה מבהירה ומחברת בין מקומות חשוכים לכוחות.

בשנים האחרונות עבדתי בירושלים כמטפלת באמצעות אמנות עם ילדים ומתבגרים, (המתמודדים עם רקע משפחתי מורכב ומצוקות רגשיות שונות ומפגשי הדרכת הורים). בנוסף הוכשרתי לטפל בבני משפחה של מתמודדי נפש בגילאים שונים. 

בעיני כדי להיות מטפלת טובה  וראויה עלי להגיע עם ידע אך בעיקר עם נכונות להיפגש אדם עם אדם, ללכת ביחד בדרך, ללוות ולתמוך מתוך מפגש אמיתי.

×
דילוג לתוכן