fbpx

054-4794444

אכילה רגשית אצל ילדים, הגדרה, זיהוי ודרכי התמודדות

מהי אכילה רגשית אצל ילדים

אכילה רגשית היא שם לסוג של הפרעת אכילה. אכילה רגשית מתאפיינת באכילת כמות גדולה של אוכל, לרוב עם כמות סוכר ואנרגיה גבוהה, בכל פעם שצפה הרגשה שלילית כגון בדידות, עצבות, אכזבה, דיכאון וחרדה.

אנשים הסובלים מאכילה רגשית פונים לאוכל בכדי לגרום להרגשה השלילית להיעלם, במקום להתמודד איתה, ועם הנסיבות שהובילו לאותה הרגשה.

נקודה נוספת היא שלרוב אכילה רגשית יוצרת מעגל מזיק שבו האדם שסובל מהאכילה הרגשית מרגיש רע אודות זלילתו שבאה לידי ביטוי בהשמנה וחוסר שביעות רצון ממראו החיצוני, ואז הוא שוב פונה לאוכל כדי להימנע מתחושה זו וחוזר חלילה.

חשוב לציין, כי אצל חלק ניכר מהאוכלוסייה קיימת נטייה לאכילה רגשית ברמה כזו או אחרת, הבעיה מתעוררת כאשר לא קיימת שליטה על האכילה הרגשית, ובכל פעם שקיימת תחושה לא טובה, הפתרון הוא ישר זלילה ללא בקרה.

במידה ולא מטפלים בהפרעה זו, אפשר לפתח עודף משקל, מחלות לב, סכרת, ועוד תסמינים ומחלות שהם תוצאה מעודף משקל.

מהי אכילה רגשית , איך לזהות אכילה רגשית ומה הן דרכי התמודדות לאכילה רגשית בקרב ילדים, על כך נדון במאמר הזה:

אכילה רגשית אצל ילדים

אכילה רגשית אצל ילדים אינה שונה במהותה מאכילה רגשית אצל מבוגרים.

בשני המקרים הזלילה באה לכפות על הרגשות שליליות, דימוי גוף נמוך, ואף שנאה עצמית. אולם בשונה ממבוגרים שיש בידם את הידע והכוח לטפל הן באכילה עצמה, והן בנסיבות שגרמו לה, ילדים תלויים במבוגרים שינחו אותם ויעזרו להם לטפל בהפרעה זו.

איך לזהות אכילה רגשית אצל ילדים

ראשית על ההורים לדעת לזהות תסמינים המעידים על אכילה רגשית אצל ילדם.
ילד לא תמיד בוגר או פתוח מספיק לשתף את תחושותיו הפנימיות, ועל כן במידה והוא חווה הרגשה שלילית הוא יפנה באופן אינסטנקטיבי לפתרון הכי נגיש – אוכל.

אם ההורה מזהה כי ילדו נראה מסוגר ומופנם יותר מהרגיל, וכן כי אוכל מתחיל להיעלם במהירות שלא הייתה קיימת בעבר, יחד עם עליה במשקל הילד, כל אלו יכולים להעיד על כך שהילד פיתח אכילה רגשית, ויש צורך בהתערבות מקצועית בכדי לעזור לו להילחם בהפרעה.

אכילה רגשית אצל ילדים דרכי התמודדות

גם כאשר מדובר על דרכי התמודדות, קיימות שיטות מיוחדות לטיפול בקרב ילדים.
אם בקרב מבוגרים קיימות שיטות טיפול עצמי שנוגעות ליכולת שלנו להבין אילו רגשות מביאות אותנו לידי זלילה, וכן תרופות המיועדות למבוגרים, בקרב ילדים המצב הוא שונה.

ראשית רובם אינם מספיק בוגרים רגשית בכדי לעשות את הבירור הפנימי העצמי, ועל כן יש צורך לפנות לאיש מקצוע עם מומחיות בילדים שיעזור בפן המנטלי.
בנוסף על ההורים מוטלת חובה להקפיד לתמוך בילד ובתהליך שהוא עובר, וכן להוות דוגמא אישית בגישה כלפי אוכל.

הורים שבינם לבין ילדיהם קיים שיח פתוח, גם בנוגע לתחושות שליליות, יוכלו לעזור לילד בפיתוח התמודדות בריאה עם תחושות שליליות
חשוב להדגיש, כי טיפול באכילה רגשית אצל ילדים חשוב במיוחד מכיוון שבגילאים אלו הם לומדים לפתח התמודדות עם מנעד רחב של רגשות. על כן מצד אחד טיפול בגיל צעיר יכול להיות מאוד אפקטיבי בגלל יכולות הלמידה הקיימות בגיל צעיר, ומצד שני העידר טיפול יכול לגרור דפוסי התנהגות שילוו את הילד שנים קדימה.

אם אתם חוששים שילדכם סובל מאכילה רגשית פנו כבר היום למרפאת FYM.
מרפאה זו מתמחה בטיפול בהפרעות אכילה שונות, ביניהם אכילה רגשית, ומספקת טיפול מקצועי, עם אנשי מקצוע מיומנים.

למרפאה יש גם צוות המומחים בטיפול בהפרעות אכילה בקרב ילדים ונוער, החל משלב האבחון ועל שלב הטיפול והליווי.
ניתן לפנות למרפאת FYM כבר כיום להתחלת טיפול מיידית.

טיפול באומנות

ישנם אנשים שמחפשים טיפול נפשי אך מתקשים להשתמש בשיחה ככלי טיפול יעיל, לכן זו הסיבה שנוצר תחום טיפול באמצעות אומנות. תהליך הטיפול: טיפול עם מטפל

×
דילוג לתוכן