fbpx

054-4794444

דיאטנית קלינית מידע

אבחון משלים ע"י צוות רב מקצועי

משנה לשנה המודעות לתזונה בריאה גוברת ואנשים רבים פונים לאנשי מקצוע שיסייעו להם לתכנן תוכנית תזונה מתאימה.
יחד עם זאת, בעוד שלא מעט אנשים מציגים את עצמם כ"סמכות" בתחום התזונה ואורח חיים בריא, ובעיקר ברשתות החברתיות,
האנשים היחידים שאכן מוסמכים לכך הם דיאטנים קליניים שהינם בוגרי תואר ראשון במדעי התזונה אשר ביצעו סטאז' של חצי שנה, ועברו את המבחן הממשלתי של משרד הבריאות.
כמו כן, מדעי התזונה הוא תחום פרא רפואי שעוסק בתחומים מדעיים כגון רפואה, כימיה, פיזיקה, ביולוגיה, מחקרי מעבדה, ועוד, ולכן רק דיאטנים קליניים מוסמכים יודעים להתאים למטופלים תוכניות תזונה בריאות ונכונות, ולהעניק טיפול תזונתי לאנשים הסובלים מהפרעות אכילה.

מה תפקידה של דיאטנית קלינית בטיפול בהפרעות אכילה?

לדיאטנית קלינית יש תפקיד קריטי במעטפת הטיפול של הפרעות אכילה. מדוע?
מכיוון שאנשים הסובלים מהפרעות אכילה, בין אם מדובר בבולימיה, אכילה כפייתית, או אנורקסיה, סובלים מחוסרים או עודפים של ויטמינים, שומנים, טריגליצרידים ועוד, וזה הכרחי לבנות להם תוכנית תזונה שתסייע לגוף שלהם לחזור לאיזון.
כמו כן, תפקידה של דיאטנית קלינית כולל מעקב קבוע אחר מצבו של המטופל, שקילה שבועית או חודשית כדי לראות אם הייתה ירידה או עלייה במשקל, שיחות אישיות טיפוליות שיסייעו לדיאטנית לבצע שינויים והתאמות של התוכנית, והפקת דוחות שהינם קריטיים לרופא של המטופל.
חשוב להבין שטיפול אצל דיאטנית קלינית הוא תהליך ממושך הנוגע באלמנטים הנפשיים, הפיזיים, והבריאותיים של המטופל.

באילו סוגי הפרעות אכילה דיאטניות קליניות מטפלות?

דיאטניות קליניות מטפלות בשלל סוגי הפרעות אכילה, אך בעיקר באנורקסיה נרבוזה, בולמיה נרבוזה, ואכילה רגשית שהן הפרעות האכילה הנפוצות והמוכרות ביותר, וגם המסוכנות ביותר.

מהו תפקידן של דיאטניות קליניות בטיפול באנורקסיה נרבוזה?

לטיפול של דיאטניות קליניות יש חשיבות קריטית בפן הרפואי והבריאותי
מכיוון שאנשים שסובלים מאנורקסיה נרבוזה סובלים מתת תזונה ומחוסרים קיצוניים של מאקרו ומיקרו-נוטריינטים, פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים, מינרלים ונוזלים,
מה מוביל לקריסה של מערכות הגוף ומסכנת את היכולת שלהם לתפקד, וחשוב מכך את חייהם.
תפקיד הדיאטניות הוא למנוע ירידה במשקל וייצובו, הרכבת תהליך שיקום תזונתי לעלייה במשקל הבנוי מהשלמה של כל החוסרים הגופניים, והתאמת תכנית השיקום למצב הרפואי של המטופלים שלא פעם אינם מסוגלים לבלוע או לעכל מזון.

מהו תפקידן של דיאטניות קליניות בטיפול בבולימיה נרבוזה?

במקרה של ילדים, היכולת להביע את עצמם באופן מילולי לאו דווקא משקפת את כל העולם הפנימי שלהם ואת המגוון הרחב של רגשותיהם, ולכן, במהלך טיפול סטנדרטי ייתכן שיהיו קשיים ביצירת קשר עם הילד. המוזיקה, מכיוון שהיא בטבעה, מסוגלת לעקוף את המכשול הזה, ומאפשרת למטפל ולמטופל להגיע למקומות עמוקים במהלך הטיפול.

מהו תפקידן של דיאטניות קליניות בטיפול באכילה רגשית?

אנשים הסובלים מאכילה רגשית נוהגים למצוא באוכל נחמה, ובעיקר באוכל לא בריא עתיר שומנים, מלחים, וסוכרים.
תפקידה של דיאטנית קלינית בטיפול בהפרעה של אכילה רגשית זה קודם כל לסייע למטופלים להפריד בין תחושת רעב לצורך באוכל מנחם, ולבנות עבורם תפריט מזין ובריא שלא רק מסייע להם לשלוט בדחפים שלהם, אלא גם מעניק להם מסגרת אכילה מסודרת ומשביעה.

דיאטנ/ית להפרעות אכילה במרכז FYM

מרכז FYM לאבחון וטיפול בהפרעות אכילה מעניק מעטפת טיפולית מקיפה
בשלל סוגי הפרעות האכילה, כאשר במהלכם המטופלים מקבלים טיפול ומעקב קבוע של דיאטנית קלינית.
הדיאטניות והתזונאיות הקליניות של מרכז FYM הן דיאטניות מוסמכות המתמחות בטיפולים בהפרעות אכילה והן פועלות בשיתוף פעולה מלא ובשקיפות עם צוות המומחים הנוספים של המרכז.
כמו כן, לתזונה יש חשיבות עצומה בתהליך ובהצלחתו של טיפול באנשים הסובלים מהפרעות אכילה מהסיבה שזה קריטי "לשקם" את היחסים שלהם עם מזון, להשיב להם את האיזון לגוף ולנפש, ולהשלים להם את החוסרים או העודפים שפוגעים בתפקוד המערכות של הגוף.
הדיאטניות הקליניות של מרכז FYM בונות תוכנית טיפול מותאמת לכל מטופל מיד לאחר האבחון הפסיכיאטרי, ומקפידות להעניק טיפול מקצועי, מקיף, ומכיל שמסייע למטופלים הן ברמה הנפשית, והן ברמה הפיזית.

טיפול באומנות

ישנם אנשים שמחפשים טיפול נפשי אך מתקשים להשתמש בשיחה ככלי טיפול יעיל, לכן זו הסיבה שנוצר תחום טיפול באמצעות אומנות. תהליך הטיפול: טיפול עם מטפל

×
דילוג לתוכן