fbpx

054-4794444

טיפול משפחתי וחשיבות מעגל התמיכה בטיפול בהפרעת האכילה

טיפול בהפרעות אכילה

אנו רואים חשיבות רבה לדאוג למשפחות המטופלים.

המשפחה היא גורם מרכזי של תמיכה רגשית בהחלמה מהפרעת אכילה, לכן, אנו רואים חשיבות רבה לדאוג לכל משפחות המטופלים שלנו.
בני המשפחה זקוקים למידע על מה שקורה לילד, בן הזוג, אח, הורה… הם זקוקים למידע, יעוץ וליווי רגשי כדי לעזור ליקר להם להירפא.

כאשר ההפרעה אכילה "נכנסת לבית", שכיח שבני המשפחה חשים בלבול וחסרי אונים. המשפחה במשבר. התסמינים הבולטים ביותר כמו ירידה במשקל או במקרים אחרים אכילה מופרזת, שינוי במשקל וכו' הם "צעקה" של אותו אדם המתריעה על מצוקה ועל הצורך בעזרה. לעיתים קרובות הם גם צעקה שמשהו במערכת המשפחתית לא תקין.
בעבודה משותפת של המטפל והמשפחה(הורים, אחים, בני זוג וכו') כצוות, בונים אסטרטגיות יעלות יותר להתמודד עם מצבי דחק שונים הנוצרים מהקשיים והשחיקה בהתמודדות המתישה והמסלימה עם הקונפליקטים, החרדות והפחדים , דילמות וערעור באיזון ההרמוניה המשפחתית.
טיפול משפחתי הוא גם הזדמנות לעצור ולבחון את המיתוסים, הפנטזיות, ההיסטוריה והרקעים המשפחתיים והתרבותיים שהשפיעו בהיווצרות של הפרעת האכילה.

בטיפול משפחתי עובדים על פיתוח דרכי תקשורת בריאים יותר, פיתוח דרכי הסתגלות לשינויים והתמודדות עם משברי חיים בהם בני משפחה יוכלו לסמוך ולהיעזר זה בזה בפתיחות ובביטחון.

טיפול משפחתי יכול לפנות לכל המערכת המשפחתית או חלקים ממנה כמו הורים, אחים או בני זוג.

ביחד עם המטופל הסובל מהפרעות אכילה או במצבים שהסובל מהפרעות אכילה מתנגד לטיפול, ניתן לפנות גם ליעוץ וליווי טיפולי בהתמודדות עם האדם המסרב לעזרה.

טיפול באומנות

ישנם אנשים שמחפשים טיפול נפשי אך מתקשים להשתמש בשיחה ככלי טיפול יעיל, לכן זו הסיבה שנוצר תחום טיפול באמצעות אומנות. תהליך הטיפול: טיפול עם מטפל

×
דילוג לתוכן