למה גיל התבגרות הוא טריגר להפרעות אכילה

גיל ההתבגרות הוא גיל המאופיין בהתעסקות בלתי מפסקת בדימוי גוף חיצוני.
למרות שנושא המראה החיצוני מעסיק גם מבוגרים רבים, התופעה נפוצה ורחבה במיוחד כאשר מדובר בבני נוער. ההתעסקות בנתונים החיצוניים נובעת מתרבות חברתית המעודדת רזון כמודל יופי אידיאלי.

מודל זה מקושר לרוב להצלחה, פרסום ואושר בחברה המודרנית. התופעה מתעצמת במיוחד בעידן הרשתות החברתיות של היום בני נוער חשופים לאורך זמן לפרסומים המקשרים רזון ליופי באופן ישיר.

התוצאה של החשיפה המתמדת והלא מבוקרת היא ייצור תפיסה מוטעה שלפיה שאיפה לאידיאל היופי החברתי יביא אותנו להיות מקובלים בחברה, מוצלחים ונאהבים

התפיסה המוטעה והרצון הבלתי פוסק להתאים את עצמנו לאידיאל יופי שלא בהכרח קיים, עלול להוביל בני נוער רבים לפיתוח הפרעות אכילה בגיל ההתבגרות.

לפי נתונים סטטיסטים, מרבית הסובלים מהפרעות אכילה הם בני נוער בגילאים 12-18 ומכאן שמדובר בגיל עם סיכון מוגבר לפתח הפרעות אכילה.
הגורמים שמובילים להתפתחות של הפרעות אכילה מורכבים ומשתנים בין אדם לאדם.

נכון כי אידיאל היופי ותרבות הצריכה אכן משפיעים על הדימוי העצמי של בן הנוער, מה שעלול להוביל להתפתחות הפרעה אכילה, אך קיימים גם גורמים נוספים שיש להתייחס אליהם בכובד ראש.

הפרעת אכילה בגיל ההתבגרות היא למעשה הפרעה נפשית המאופיינת ע"י תסמינים שונים שרובם סובבים סביבי דימוי הגוף של הנער או הנערה.

לא כל שינוי דרמטי בהרגלי אכילה הוא התחלה של הפרעת אכילה, עם זאת חשוב לשים לב לסימנים הנפוצים שכן ככל שגילוי ההפרעה יערך מוקדם יותר כך סיכוי החלמה גבוהים יותר. אנורקסיה נרבוזה מתאפיינת ע"י פחד אובססיבי של בן הנוער מפני עלייה במשקל.

הם סובלים מבעיית דימוי גוף לא מציאותי וינסו להגביל בצורה משמעותית את המזון שהם צורכים לצורך ירידה במשקל גם כאשר הם נמצאים בתת משקל.
לאנורקסיה יש השפעות רחוקות טווח בניהם נזק מוחי, פגיעה במערכות הגוף, בעיות לב, בעיות פוריות וכדומה.

בולימיה נרבוזה מאופיינת ע"י התנהגויות של אכילה כפייתית שמלווה בהתנהגות המפצה על אכילת היתרה כגון הקאות באופן כפוי, שימוש במשלשלים\משתנים או פעילות גופנית מאסיבית וקיצונית.

מרבית בני הנוער יבצעו פעולות אלו באופן נסתר מה שעלול לטשטש את קיום ההפרעה. תופעה זו מאופיינת בנזקים למערכת העיקול ובחוסר איזון שעלול להוביל לפגיעה במערכות הגוף.

דרכי טיפול?

הפרעות אכילה הן מסוכנות ועלולות לייצר לגופנו נזקים בלתי הפיכים.
לרוב הן נגרמות עקב שילוב של מספר גורמים פסיכולוגיים, גנטיים סביבתיים וחברתיים ולכן חשוב לטפל בהפרעה בשלל היבטים אלו.

מדובר בהפרעה הגורמת לאנשים לסגל התנהגות אובססיבית לא מציאותית שפוגעת בהרגלי האכילה הבריאים שלהם.
הדרך הנכונה ביותר לטפל בבעיות אכילה, במיוחד אצל בני נוער, היא דרך טיפולים שונים בתחום הרפואי הפסיכולוגי והפסיכיאטרי.

הפרעות אכילה בגיל ההתבגרות היא סוגיה שהופכת להיות נפוצה יותר ויותר במהלך השנים. חשוב לא להזניח במידה ואתם חושדים שבן הנוער שלכם מפתח תסמינים של הפרעות אכילה.
קיים טווח רחב של הפרעות המאופיין ע"י תסמינים שונים ומגוונים ולכן חשוב לא להזניח את החששות ולפנות לייעוץ במידה ואתם חשים בשינוי ההרגלי האכילה של ילדכם.

המרפאה שלנו תוכל לתת לכם את הכלים להתמודד עם הפרעות אכילה, בעיקר באמצעות טיפול CBT. מדובר בגישה פסיכותרפית הכוללת מגוון גישות שנועדו לסייע למטופל להבין את המקור להרגלי האכילה המזיקים.

המטרה היא לסייע למטופל לפתח דפוסי התנהגות חדשים ולהקנות למטופל כלים שייסעו לו להתמודד באופן עצמאי עם הפרעות אכילה.

טיפול באומנות

ישנם אנשים שמחפשים טיפול נפשי אך מתקשים להשתמש בשיחה ככלי טיפול יעיל, לכן זו הסיבה שנוצר תחום טיפול באמצעות אומנות. תהליך הטיפול: טיפול עם מטפל